אפקט הרשת הוא תוצא אשר לפיו - ערכו של מוצר או שרות מתעצם עם הגדלת תפוצתו.
הכוונה שערכו של המוצר נעשה גדול יותר ככל שמספר המשתמשים בו גדל, דוגמה בולטת : מכשיר פקסימיליה - ככל שתפוצתו גדולה השימוש בו לאחרים מגוון יותר ובעל ערך.
בכלכלה נעשה נסיון לכמת את עליית הערך הכולל (לאו דווקא שווי כספי) ומעריכים שעליית הערך היא יחסית לריבוע מספר המחזיקים במוצר.
הדוגמאות רבות ומגוונות - למשל : ריבוי של משתמשים בסוג מסויים של תוכנה (למשל תמלילן) מעלה את ערכו בכך שהם יכולים להחליף בניהם מידע בקלות, וכן הרבה יותר אנשים מיומנים בהפעלת תוכנה זו וכיוצא בזה יתרונות נוספים. (חבילת "מייקרוסופט אופיס" מדגימה יפה את הנטען כאן).