מוטת כנפיים בכלי טיס (ובאופן דומה גם בבעלי חיים מעופפים) היא הרוחק מקצה כנף אחת לקצה כנף אחרת במטוס (המרחק הנמדד הוא תמיד בקו ישר מקצה לקצה וללא כל קשר לצורת הכנף), מוטת הכנפיים של מטוס נוסעים טיפוסי היא בערך 55-65 מטר.
מערכת השיקולים התיכנוניים ביחס למוטת הכנפיים היא מורכבת מאוד ומשקללת כמה מאפיינים של הטיסה :
- מטוסים בעלי מוטת כנפיים ארוכה הם יעילים ומופרעים פחות מאפקטים של התנגדות מושרית ומערבולות בקצות הכנפיים, אך עם זאת, כנפיים ארוכות מגדילות את מומנט ההתמד בציר האורך של המטוס ולכך השפעה על כושר התמרון של המטוס (פניותיו איטיות יותר). על כן - שיקולי התכנון תמיד מביאים החשבון את הדרישות ומטרות המטוס.
- במטוסי קרב למשל - יש מוטת כנפיים קצרה יחסית כדי לשפר את כושר התמרון.
בנוסף לכל אלה, כוח העילוי הנוצר ע"י כנף, הוא פונקציה של שטח הכנף ועל כן - במטוסים בעלי כנפיים קצרות נדרשת הרחבת הכנף כדי לעמוד בדרישות השטח והעילוי.
היחס המספרי בין אורך הכנפיים של מטוס לבין רוחבן משמש פרמטר חשוב בעת התכנון.